Petr Gürth (ředitel Snapbacks.cz): „Celý tento rok chceme být hodně odlišní, chceme věci dělat jinak, tak trochu punkově, jako dříve.“
Posláním kultovního e-shopu Snapbacks.cz je podle slov zakladatele Petra Gürtha nabídnout na netradičně pojatém e-shopu bohatou nabídku snapback čepic s nastavitelnou velikostí. Začínali v roce 2011 jako online obchod zaměřený čistě na kšiltovky. Následně přidali obecněji pokrývky hlavy a k tomu časem přibylo oblečení. Zlomový byl rok 2014, kdy chtěl bývalý společník projekt ukončit, ředitel Petr Gürth však ne. Nějak se vypořádali a dnes je obchod dle slov zakladatele největší specialista na kšiltovky v Česku i Slovensku.
Za konceptem www.snapbacks.cz stojí jmenovitě kromě Petra Gürtha v roli ředitele také Robert Glos, idea keeper a produktový manažer a také Matěj Kretík, který má na starosti marketing.
Kde jste se inspirovali? Jak vznikl koncept Snapbacks.cz?
Inspirace přišla ve chvíli, kdy si Robert (Robert Glos) uvědomil, že se v hudebních klipech objevují snapbacky (snapback je označení pro druh čepice, která má rovný kšilt a vzadu má plastový zacvakávací pásek, který umožňuje individuálně nastavovat velikost kšiltovky. Právě zacvakávací pásek je hlavním znakem snapbacks a do toho i název eshopu či facebook kanálu a instagram stránky), a že je tady nejde koupit. Intuice říkala, že to bude hit. Když už jsme potom měli platformu, kde se dalo prodávat, a začali jsme opravdu žhavým trendem, tak jsme chtěli přinášet i streetwear trendy z oblečení. Začali jsme nabírat značky, které zrovna udávaly směr v americkém městě Los Angeles.
Čím je Snapbacks.cz jiný oproti dalším eshopům?
Pyšníme se právě v zaměření a specializaci na kšiltovky. Jiní se snažíme být v customer care. Na péči o zákazníka si hodně zakládáme na všech rovinách. Chceme, aby nákup byl zážitkem. Ať online, tak offline. I proto jsme asi vyhráli anketu shoproku.cz srovnávače Heureka v kategorii Cena kvality: módní doplňky. Zajímavé jsou u nás určitě značky a šíře výběru. Byly doby kdy do Česka nikdo nedovážel značky bez lokálních distributorů.
Kde se vzal pojem streatwear? Co znamená?
Streetwear (doslovný překlad z anglického pouliční oblečení) se zformoval z mnoha osobitých stylů subkultur (surfing, basketbal, skateboarding, dál s prvky hudební hip hop módy…) v 80. letech v Kalifornii, New Yorku, Asii. Název “streetwear” dostal až později. Ze začátku to byli jednotlivci, kteří si potiskli trička, prodali je z kufru auta a budovali si svoji značku.
Kde se vzal streetwear v Česku?
Začalo to skateshopy (obchody specializované na subkulturu sportu skateboardingu, spojení z anglického skate a shop), před 10-20 lety, které byly jen úzce zaměřené. To je ale jen segment toho, čemu říkáme streetwear, který už v té době ve světě razil cestu i mimo “skate” a o pár let později se u nás začal budovat základ sneakers scény (anglicky znamená tenisky nebo obecněji boty).
Podle čeho vybíráte značky pro Snapbacks.cz?
Oblíbenost a poptávka po značkách se rok od roku mění. Tak jako trendy se mění z týdne na týden. Podle aktuálních trendů se řídíme při výběru i my.
Jaké značky budou letos hitem? Na co se můžeme těšit?
Sázíme na značku PLEASURES, kterou se dá říct, že zatím máme exkluzivně. Pravděpodobně bychom mohli představit Chinatown Market. Měli bychom být první kdo začne prodávat jednu z nejvýznamnějších značek v USA, nyní bych to ale ještě nechtěl prozradit, bude to překvapení.
Jedna z vašich priorit je exkluzivita. Které to jsou například značky?
Exkluzivně máme většinou menší značky, které nemusí být tak známé – ale to je náš způsob odlišení se. Značky získáváme díky kontaktům v oblasti amerického velkoměsta Los Angeles, kde tyto značky vznikají. A když se některé začne dostávat pozornosti na instagramu či magazínech, tak po ní sáhneme. Exkluzivně máme třeba kalifornské značky Good Worth nebo Raised by Wolves z kanadského Montrealu.
Co čeká konkrétně Snapbacks.cz tento rok, na co se fanoušci mohou těšit ?
V současné době se pouštíme hlavně do strategie transformace celého projektu. Můžete se těšit. V brzké době spustíme napříč kanály celoroční kampaň, která si klade za cíl přiblížit kšiltovky širší skupině zákazníků. Celý tento rok chceme být hodně odlišní, chceme věci dělat jinak, na venek trochu tak punkově, jako dříve.