Hip Hop Magazín

Móda

Levi’s® s kampaní The Greatest Story Ever Worn pokračuje v oslavách 150. výročí 501® džínů

3.2.2023

Levi’s® s kampaní The Greatest Story Ever Worn pokračuje v oslavách 150. výročí 501® džínů

Levi’s® 501® byly na začátku všech denimových kalhot, které se od nich už jen odvozují. V roce 2023 slaví 150. kulaté narozeniny a při ohlédnutí do minulosti mají za sebou bohatou historii plnou milionů věrných fanoušků, kteří se nebáli riskovat, experimentovat a kreativně se vyřádit spolu s 501®.

Aby Levi’s® vzdal hold svým fanouškům a zachytil ducha bezpočtu příběhů spojených s 501®, představuje značka kampaň The Greatest Story Ever Worn. Ta je součástí letošního výročí a startuje sérií tří krátkých filmů, kterých se ujali režiséři Martin de Thurah a Melina Matsoukas. Videa přináší příběhy z různých koutů světa, které spojuje láska k 501® džínům. Všechny jsou založené na silných emocích a díky nim kampaň The Greatest Story Ever Worn ukazuje, jak pevné pouto může tvořit v životech lidí pouhý jeden kus oblečení a jakou roli dokáže hrát v rozličných kulturních, historických a osobních momentech. 501® v těchto příbězích inspirují k psaní další životních kapitol.

The Greatest Story Ever Worn představuje 501® jako nikdy nekončící příběh, který píší a přepisují ti, kteří si je oblečou. Nejde o pouhý pár obyčejných kalhot, které patří jednomu člověku, ale o věčnou story napříč generacemi. V 501® je každý hrdinou díky kombinaci osobitosti, ambicí, vzpomínek a možností, které nabízí.

„Jen málo produktů, natož pouhé oblečení, má za sebou tak bohatou historií a bylo díky svým jedinečným obdivovatelům u tak zásadních popkulturních mezníků jako 501® džíny. Přitom pochází z těch nejskromnějších poměrů amerického dělnického prostředí. Ale přesto se staly symbolickým bílým plátnem pro vlastní sebevyjádření a boří tím kulturní a třídní překážky. Letošní výročí je milníkem pro Levi’s® značku a díky kampani The Greatest Story Ever Worn můžeme oslavit odkaz 501® a jejich globální význam. Chceme tak inspirovat k psaní dalších kapitol 501® v jejich už tak bohaté knize.“Chris Jackman, viceprezident marketingu v Levi’s.

První krátký film je historicky laděný příběh s názvem Precious Cargo, který přibližuje, jak si 501® džíny našly cestu do jamajského Kingstonu v 70. letech 20. století. Pod taktovkou režisérky Meliny Matsoukas objevíme jedinečnost toho, jak si 501® přetvořila Jamajka po svém, jak ojedinělý styl tento ostrov má, a to vše se odehraje ve specifickém karibském rytmu. Video natočil několika světovými cenami ověnčený kameraman Bradford Young.

“Rané Levi’s spoty patřily mezi díla, která mě inspirovala k tomu, abych se věnovala profesně reklamní tvorbě. je pro mě čest být součástí takového odkazu. Vždycky jsem tíhla ke značkám, které si zakládaly na kreativně pojatých autentických příbězích. A díky této kampani jsme byli schopni vzdát hold malým, ale velmi silným svědectvím z bezedné historie Levi’s. Každý zúčastněný byl odhodlaný posouvat laťku toho, jak jde udělat pouhá reklama, ještě dál. Věřím, že díky této kuráži se nám podařilo vytvořit opravdu krásný film.“Melina Matsoukas

Následuje film s názvem Fair Exchange. Ten vypráví příběh syna, který přes rodinný zákaz vymění džíny za krávu. Režisér Martin de Thurah se spojil s kameramanem Kasperem Tuxenem a zvěčnili gruzínskou zimu, která tvoří drsnou kulisu příběhu, zachycující 501® jako sen o něčem větším a lepším.

A na závěr to nejlepší – film Legends Never Die o pravdivém osudu celoživotního Levi’s® zákazníka, který si přál být pohřbený ve svých milovaných džínách s ikonickým číslem 501®. Jeho blízcí mu navíc splní přání, aby všichni účastníci pohřbu měli na sobě to samé, tedy 501®. Režie se opět chopil Martin de Thurah a podařila se mu krásná reflexe lásky. Zachytil odhodlání rodinných členů a přátel splnit přání milované osobě a kolektivně si obleče stejný kus denimu. Je to oslava mezilidského pouta a jednoho muže, který doslova žil svoje Levi’s® 501®.

“Bavila mě představa krátkých příběhů, vyprávěných formou mini formátu, které dohromady tvoří jeden větší s globálním přesahem. Levi’s je ikonická značka a mít možnost spolu s tak skvělým týmem oslavit toto 150. výročí byla úžasná příležitost.“Martin de Thurah

Kampaň The Greatest Story Ever Worn tímto ale nekončí, v průběhu roku 2023 se budou objevovat další příběhy spjaté s Levi’s® 501® v rámci celoročních oslav.

Martin de Thurah:
Martin de Thurah je dánský režisér, scénárista a fotograf, známý pro svůj cit pro krásu a vyvolávání silných emocí. Vyhrál Creative Circle Awards in 2008 za reklamu pro IKEA a za video pro Willa Younga získal D&AD Pencil v roce 2009 včetně několik MVA za celou kariéru. Na seznamu spoluprací má velká jména jako James Blake, Feist, Editors, Royksopp a David Byrne. V roce 2014 a 2018 získal titul Commercials Director of the Year od asociace Directors Guild of America za práce pro značky Bupa, Facebook, Ubisoft, Thomson, PlayStation, Camelot, Hennessy a Under Armour. Poslední spolupráce s UA vyhrála 11 Zlatých lvů na festivalu v Cannes.

Melina Matsoukas:
Melina Matsoukas je známá pro svůj multikulturní vhled, provokativní přístup a fokus na co nejvíce diverzní pojetí. Už její režijní debut QUEEN & SLIM ji získal velké uznání a pozornost a navázala režií velmi úspěšného seriálu INSECURE na HBO. Na hudebním poli spolupracovala se jmény jako Beyoncé, Jay-Z, Rihanna, Snoop Dogg a Lady Gaga a má za sebou i reklamy pro Nike, Beats a Calvin Klein.


    Written by:



    Leave a comment

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.