Levi’s® s kampaní The Greatest Story Ever Worn pokračuje v oslavách 150. výročí 501® džínů
Levi’s® 501® byly na začátku všech denimových kalhot, které se od nich už jen odvozují. V roce 2023 slaví 150. kulaté narozeniny a při ohlédnutí do minulosti mají za sebou bohatou historii plnou milionů věrných fanoušků, kteří se nebáli riskovat, experimentovat a kreativně se vyřádit spolu s 501®.
Aby Levi’s® vzdal hold svým fanouškům a zachytil ducha bezpočtu příběhů spojených s 501®, představuje značka kampaň The Greatest Story Ever Worn. Ta je součástí letošního výročí a startuje sérií tří krátkých filmů, kterých se ujali režiséři Martin de Thurah a Melina Matsoukas. Videa přináší příběhy z různých koutů světa, které spojuje láska k 501® džínům. Všechny jsou založené na silných emocích a díky nim kampaň The Greatest Story Ever Worn ukazuje, jak pevné pouto může tvořit v životech lidí pouhý jeden kus oblečení a jakou roli dokáže hrát v rozličných kulturních, historických a osobních momentech. 501® v těchto příbězích inspirují k psaní další životních kapitol.
The Greatest Story Ever Worn představuje 501® jako nikdy nekončící příběh, který píší a přepisují ti, kteří si je oblečou. Nejde o pouhý pár obyčejných kalhot, které patří jednomu člověku, ale o věčnou story napříč generacemi. V 501® je každý hrdinou díky kombinaci osobitosti, ambicí, vzpomínek a možností, které nabízí.
„Jen málo produktů, natož pouhé oblečení, má za sebou tak bohatou historií a bylo díky svým jedinečným obdivovatelům u tak zásadních popkulturních mezníků jako 501® džíny. Přitom pochází z těch nejskromnějších poměrů amerického dělnického prostředí. Ale přesto se staly symbolickým bílým plátnem pro vlastní sebevyjádření a boří tím kulturní a třídní překážky. Letošní výročí je milníkem pro Levi’s® značku a díky kampani The Greatest Story Ever Worn můžeme oslavit odkaz 501® a jejich globální význam. Chceme tak inspirovat k psaní dalších kapitol 501® v jejich už tak bohaté knize.“ – Chris Jackman, viceprezident marketingu v Levi’s.
První krátký film je historicky laděný příběh s názvem Precious Cargo, který přibližuje, jak si 501® džíny našly cestu do jamajského Kingstonu v 70. letech 20. století. Pod taktovkou režisérky Meliny Matsoukas objevíme jedinečnost toho, jak si 501® přetvořila Jamajka po svém, jak ojedinělý styl tento ostrov má, a to vše se odehraje ve specifickém karibském rytmu. Video natočil několika světovými cenami ověnčený kameraman Bradford Young.
“Rané Levi’s spoty patřily mezi díla, která mě inspirovala k tomu, abych se věnovala profesně reklamní tvorbě. je pro mě čest být součástí takového odkazu. Vždycky jsem tíhla ke značkám, které si zakládaly na kreativně pojatých autentických příbězích. A díky této kampani jsme byli schopni vzdát hold malým, ale velmi silným svědectvím z bezedné historie Levi’s. Každý zúčastněný byl odhodlaný posouvat laťku toho, jak jde udělat pouhá reklama, ještě dál. Věřím, že díky této kuráži se nám podařilo vytvořit opravdu krásný film.“ – Melina Matsoukas
Následuje film s názvem Fair Exchange. Ten vypráví příběh syna, který přes rodinný zákaz vymění džíny za krávu. Režisér Martin de Thurah se spojil s kameramanem Kasperem Tuxenem a zvěčnili gruzínskou zimu, která tvoří drsnou kulisu příběhu, zachycující 501® jako sen o něčem větším a lepším.
A na závěr to nejlepší – film Legends Never Die o pravdivém osudu celoživotního Levi’s® zákazníka, který si přál být pohřbený ve svých milovaných džínách s ikonickým číslem 501®. Jeho blízcí mu navíc splní přání, aby všichni účastníci pohřbu měli na sobě to samé, tedy 501®. Režie se opět chopil Martin de Thurah a podařila se mu krásná reflexe lásky. Zachytil odhodlání rodinných členů a přátel splnit přání milované osobě a kolektivně si obleče stejný kus denimu. Je to oslava mezilidského pouta a jednoho muže, který doslova žil svoje Levi’s® 501®.
“Bavila mě představa krátkých příběhů, vyprávěných formou mini formátu, které dohromady tvoří jeden větší s globálním přesahem. Levi’s je ikonická značka a mít možnost spolu s tak skvělým týmem oslavit toto 150. výročí byla úžasná příležitost.“ – Martin de Thurah
Kampaň The Greatest Story Ever Worn tímto ale nekončí, v průběhu roku 2023 se budou objevovat další příběhy spjaté s Levi’s® 501® v rámci celoročních oslav.
Martin de Thurah:
Martin de Thurah je dánský režisér, scénárista a fotograf, známý pro svůj cit pro krásu a vyvolávání silných emocí. Vyhrál Creative Circle Awards in 2008 za reklamu pro IKEA a za video pro Willa Younga získal D&AD Pencil v roce 2009 včetně několik MVA za celou kariéru. Na seznamu spoluprací má velká jména jako James Blake, Feist, Editors, Royksopp a David Byrne. V roce 2014 a 2018 získal titul Commercials Director of the Year od asociace Directors Guild of America za práce pro značky Bupa, Facebook, Ubisoft, Thomson, PlayStation, Camelot, Hennessy a Under Armour. Poslední spolupráce s UA vyhrála 11 Zlatých lvů na festivalu v Cannes.
Melina Matsoukas:
Melina Matsoukas je známá pro svůj multikulturní vhled, provokativní přístup a fokus na co nejvíce diverzní pojetí. Už její režijní debut QUEEN & SLIM ji získal velké uznání a pozornost a navázala režií velmi úspěšného seriálu INSECURE na HBO. Na hudebním poli spolupracovala se jmény jako Beyoncé, Jay-Z, Rihanna, Snoop Dogg a Lady Gaga a má za sebou i reklamy pro Nike, Beats a Calvin Klein.